İçeriğe geç

Bir Firmayı Nasıl Şikayet Edebilirim

Bir firmayı nereye şikâyet edebilirim?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

İşyerini nereye şikâyet edebilirim?

İşçi Hakları Hattı “ALO 170″i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İşçi Hakları Hattı, Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.

İşletmeyi nereye şikâyet edebilirim?

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın “ALO 170” İletişim Merkezi’ne ve www..tr internet sitesine geçen yıl 20 milyondan fazla ihbar/şikayet ulaştı.

En etkili şikâyet nereye yapılır?

CİMER – T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi. Acil tıbbi yardım ve acil raporlar için lütfen 112’yi arayın.

184 şikayet edince ne olur?

İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.

Şikayet ettikten sonra ne olur?

Cumhuriyet savcılığı, şikâyetçinin başvurusu veya beyanı üzerine iddianın suç teşkil ettiği sonucuna varırsa derhal soruşturma başlatır. Soruşturma işlemleriyle deliller toplanır; tanıklar sorgulanır, deliller toplanır veya bilirkişi dinlenir, ilgili makamlara yakalama emri çıkarılır ve iddianın doğruluğu araştırılır.

170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?

Bildirim ve şikâyetinizde isminizi belirtmiş olsanız dahi, 5510 sayılı Kanun ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca isminiz gizli tutulacak ve sosyal güvenlik müfettişleri ile denetimi yapan kurum yetkilileri tarafından ifşa edilmeyecektir.

Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?

Şikayetlere en geç 30 gün içinde cevap verilecektir.

Çalışanların yasal hakları nelerdir?

İş Kanunu’na göre temel işçi haklarını genel olarak üç kategoriye ayırabiliriz: Çalışanın yaptığı işin karşılığında ücret alma hakkı, eşit muamele görme hakkı, iş sağlığı ve güvenliği bağlamında korunma hakkı19 Şubat 2024

Dükkan şikayetleri nereye yapılır?

Bu süre Türkiye genelinde ortalama 15 gündür. Tarafımıza iletilen şikayetlerin takibi; Şikayetçi Alo 174 veya T.C.

175’e ne şikayet edilir?

Alo 175 tüketici hattı: kira artışı ve maddi sıkıntılar

Ücret iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Cimere özel sektör şikayet edilir mi?

Merhaba, çok geç cevap verdiğim için özür dilerim, mesajınız gözden kaçmış. CİMER, özel sektörde çalışırken devlet kurumlarıyla ilgili şikayetlerin yapılabileceği bir platformdur.

CİMER hangi şikayetlere bakar?

Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü oluşturma amacıyla kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme hakkı başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.

CİMER’e şikayet edenin kimliği açıklanır mı?

Sıkça sorulan bir soru, CIMER’e şikayette bulunan kişilerin kimlik bilgilerinin açıklanıp açıklanmayacağıdır. CIMER’e başvuru yapıldığında, başvuruyu yapan vatandaşların kimlik bilgileri gizli tutulur.

Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?

Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.

Bir kurumu nereye şikayet edebilirim?

CİMER’e www..tr veya e-devlet portalı www..tr üzerinden NASIL BAŞVURABİLİRİM? ALO 150 telefon hattını arayarak. İletişim Müdürlüğü’ne mektup ve faks göndererek. Daha fazla makale…

BTK hangi şikayetlere bakar?

Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, bu nedenle İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.

Tüketici haklarını nasıl şikâyette bulunabilirim?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. İl sınırları içerisinde il tüketici hakem heyetleri, ilçe sınırları içerisinde ise ilçe tüketici hakem heyetleri kurulabilir.

Kaynak: Geni.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Sıska Escort bursa escort